Thursday, June 19, 2008

الغش فى الامتحانات واحلى الذكريات


الغش فى الامتحانات واحلى الذكريات

ده احدث ما تم نشره لى فى جريدتى المفضله الدستور وكان فى صفحة شغل دماغك وكان السؤال عن ذكرياتك مع الغش فى الامتحانات وبجد السؤال عجبنى جدا وجاوبت عليه بالشكل الصريح التالى
__________________________________________________________________________________
بالنسبالى السؤال كان هيبقى صعب جدا لو كان هل جربت الا تغش فى الامتحانات لاننى من كتر عمل البرشام كنت مرشح لدخول كلية الصيدله وبجداره احسد عليها وهذا لان كان كل تفكيرى اثناء فترة الدراسه منصب على شئ واحد وهو كيفية التفنن فى طرق عمل البرشام واساليب كسب ود وتعاطف المراقب .
اما المره التى لن انساها طوال حياتى هى عندما كنت فى الثانويه العامه وتحديدا يوم امتحان الفلسفه والمنطق ..الامتحان كان صعب جدا ويبدو ان واضع هذا الامتحان كان مفكر انه عامله لافلا طون او ديكارت مش لطلبه غلابه زى حالاتى..
المهم انه قبل الامتحان بدقائق اخبرنى صديقى الذى يجلس بجوارى انه مركز على الباب الاول والثانى وسالنى انت مركز على ايه ؟قلتله مركز على الفهرس ... وعرفته انه لازم يقف جنبى ويبقى رجوله ومجدع لان كل ما اعرفه عن المنطق هو ما قاله سعيد صالح فى مدرسة المشاغبين ..واستلمت ورقة الاسئله حسيت انه امتحان هيروغليفى وده لانى مكنتش عارف ولا كلمه ..وبدأت اكسب ود المراقب بعد ان وجد العرق الفلسفى يتصبب على وجهى ..وجدته يعلنها صريحه بانه ممكن نتعاون مع بعض ولكن بهدوء لأن رئيس الدور فاكر نفسه وزير التعليم ..فرحت جدا وبدأت فى التعاون مع صديقى ولكن كان تعاون من طرف واحد وهو انا طبعا ..انا اسأله وهو يجاوب وانا اقوله برافو ..اللى بعده
لحد مجه سؤال اجابته صفحه ومكنش فى حل غير انى اخد ورقة اجابته انقل منها قلت للمراقب ثوانى وهرجعهاله قاللى خلص بسرعه اخذت الورقه ومن حظى العثر كنت قاعد جنب الشباك ولسه بكتب اول سطر لقيت يد رئيس الدور على كتفى وسالنى غاضبا ايه اللى بتعمله ده ؟قلتله والله العظيم مستأذن يا استاذ.....طبعا المراقب انبسط لدرجة انه كان عايز يعمللى محضر غش هو ورئيس الدور ولكن تم حل المشكله وديا بعد ان تحول العرق الفلسفى الى دموع غزيره....

saleh_said_96@yahoo.com صالح سعيد

59 comments:

روح شرقيه said...

محدش صدقنى لما قلت عليك انك مجرم
اهو اجابتك فى مقاله الدستور طلعت ذكريات مجرمه اهو
عاوزه اقولك انى بكون بجد سعيده لما بدخل مدونتك بحس بروح مجرمه فيها
هههههههههههههههههههههههههههههه
لا عن جد بحس بروح شقيه وحلوه اوى فيها روح بجد
انا قريت البوست الى فات واللى قابله بالنسبه لعملك ربنا يوفقك بس خلى بالك انت كده هتخلينى اتابع بقى التليفزيون مينفعش الكاتب المجرم صالح سعيد يكون بيكتب شئ للاعلام وانا ما اكونش اول المتابعين فيه
انشالله ربى يكتبلك الخير ديما
وبجد انت حد مكسب وشرف انى اتعرف على شخصه
تمنياتى ك بالتوفيق
ومتشكره على اضافه الميل عن جد كتير اسعدتنى وراح يسعدنى التواصل
تحياتى
وبوسلى مصر
لانى كتير اشتقتلها

عمرو الطاروطي said...

خد عندك الدبشتين دول يا معلم.. مغامرتين ع السريع حصلولي في اسكندرية
بصيت لليافطة اللي عليها اسم الفندق ودخلت.. لقيت مزة حلوة قاعدة على الكاشير..سألتها انتي شغالة هنا؟.. قالتلي آه.. قلتلها عايز سرير.. وشها قلب الوان ونادت بصوت عالي لواحد اسمه مجدي.. مجدي دا تقريبا بيشيل حديد.. قالتله كلمة في ودنه.. هوا كمان وشه قلب ألوان وقرب مني وعينيه بتطق شرار.. الملخص: عرفت ان مجدي معندوش روح دعابة خالص.. وعرفت حاجة كمان ان المكان دا مكانش الفندق.. كان صيدلية.. عشان كدة زعلت من كلمة سرير.. بس الحمد لله.. جت سليمة
المغامرة التانية.. في اوضتي بالفندق.. من عاداتي السيئة اني بحب انام تحت المروحة.. اوضتي مفيهاش مروحة.. اعمل ايه؟.. صح.. خلعت هدومي الا من قطعة واحدة.. ومن عاداتي السيئة الاخرى اني بحب احط الهيدفون في وداني واعلّي صوت الاغاني ع الآخر.. الوقت عدى ومحستش اني فضلت اليوم كله في اوضتي.. والمفروض ان فيه آنسة معاها ماستر كي بتفتح الاوض عشان تنضف وتغير الملاية.. المفروض انها بتخبط الاول ع الباب عشان تتأكد ان مفيش حد جوة.. هيا خبطت وانا كل اللي سامعه صوت الأغاني العالي في وداني.. ولما محدش رد عليها فتحت الباب ودخلت.. دخلت بضهرها بروتينية وهيا بتجر الشرشوبة بالجردل تخيل انت واحدة بنت زي الورد واقفة في وسط اوضتي.. بتلتفت وراها.. لقتني على بعد نص متر منها مش عارف حتى اني انبهها بكلمة.. مش هحكيلك ايه اللي حصل بعدها.. اتخيل انت.. بس الحمد لله.. بعد ما فوقوها رجعت تقريبا لحالتها الطبيعية
شفت اللي حصلي.. دا كله في يومين.. أمال لو القعدة طولت ايه اللي هيحصل.. ربنا يستر
صحيح يا معلم.. امتى هتجيلي.. انا مكلم الراجل ليك على اوضة.. اوضة بحري وبترباس من جوة، عشان ميحصلكش اللي حصلي
ولحد ماشوفك قريبا..سلام يا كبير

Unknown said...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
لالالالالالالالالالالا
ياراجل
مستاذن
هي دي القيم فعلا
انا حاسة انك كنت معايا في اللجنة
ولد ياعيني من اول اللجنة
وهو عايز يغش
حظة طلعلة رئيس الدور
وحط ايدة علي كتفة من الشباك
وقالة بتعمل اية
قالة دي مش وراقتي انا مش بعمل حاجة
انا لاقتها في الارض
قام الراجل مطلع من جيبة قالة وايدة كمان
قالة كلة من الارض
قام اخدة يمتحن في المكتب عندة
وعلي كدا كل لجنة
هههههههههههه
ماشاء الله علي التعاون
الواد نفعك ع الاخر
سلام

أميرة الهدوء said...

اية الجمال دة
دة انت استاذ والله
دة انت المفروض يدرسوا فلسفتك دى بدل الفلسفة

وانا الى فاكرة لما باخد سؤال من الى جنبى او بديها سؤال فى امتحان ان مفيش قدى
دة انا طلعت فاشلة فى الغش

اة من الشراقوة دول
جامدين مووووووووووووووووت

تحياتى يابلدياتى
اميرة الهدوء

سارة البحر said...

هههههههههههههههههههههههههه بجد موتني من الضحك
وكمان مستاذن
بس الصراحه اللي انت فنان فيه بجد هو كسب تعاطب المراقبين
يعني انه بعد كل ده وحلتوها ودي يبقى انت ساحر ههههههههههههههه

انا كمان اعترف انها حصلت معايا اني غشيت بس الصراحه كنت بغشش اكتر

مدونتك جميله ودومت بخير

مدحت محمد said...

هههههههههههههههههههههههه


انت مالكش حل بجد

كلية صيدلة من كتر البرشام

ووصلت لانك تضحك على المراقب وتقنعه انه يسيبك كراسة الاجابة بتاعت زميلك هههههههههههههه

وفى الاخر تقول لرئيس الدور انا مستأذن من المراقب هههههههه

بجد ربنا يوفقك

وان شاء الله هيون لك مستقبل كبير اوى

لانك كاتب ساخر من النادر
ان يتكرر

Anonymous said...

ههههههههههههههههههه

بقى البيه مستاذن
لا خير برضه
ازاى يمنعوك طالما مستاذن
ههههههههه

بس جامد الموقف
:))

shaimaa samir said...

اضحك الله سنك
هههههههههههههههههههههههههه

اعانك الله
اضحكتنى فعلا

mnoon said...

صالح سعيد
موجوده أنا وبدخل مدونتك
وبقرا مواضيعك
بس مش بسيب تعليقات
عموماً أتمنى لك التوفيق فى كل حاجه بعيداً عن الغش
سلاااام يا صالح

صالح سعيد said...

روح شرقيه
ازيك ؟ عامله ايه
انا بوستللك مصر كتير
بالاماره كنت فى ميدان التحرير
اشتياقك لمصر ده فكرنى لما كنت فى ليبيا وحسيت نفس الاحساس رغم ان الواحد لو عطس فى ليبيا مصر تسمعه لكن برضه غربه
وانا يسعدنى ويشرفنى بجد متابعتك ليا واتمنى انى اكون عند حسن ظنك وانى اكون استاهل كلمة من الكلام الكبير ده
اجمل تحية لاحلى روح
روح شرقيه

صالح سعيد said...

عمرو الطاروطى
ازيك يا عمور
يا اسكندرانى انت
الله يسهللك يا معلم
انا بقى لما اروح اسكندرية الاسبوع الجاى هبقى ملتزم مش زى ناس رايحه تهرج
هههههههههههههههه
من الفندق للشاليه ومن الشاليه للفندق
الالتزام له ناسه
بلا مزز بلا كلام فارغ
هههههههههه

Unknown said...

هل يمكنني دعوتك لمدونتي
تحيتي وأنتظر الزيارة
سأكون سعيد جدا لو لبيت الدعوة
مدونتي هنا
http://kanyatklam.blogspot.com
ولو كانت هذه هي المرة الاولى التي ازور فيها مدونتك فأعدك أن لا تكون الاخيرة أبدا
منتظرك

صالح سعيد said...

My Hope$
لذيذ الموقف اللى قلتيه
ودى مش قيم طبعا
دى ذكريات ايام الشقاوه الفطريه
فطريه مشلتته
هههههههههههه
تقبلى تحياتى

صالح سعيد said...

اميرة الهدوء
ازيك يا بلدياتى
مرحبا بكى فى مدونة العبد لله
ودى مش فلسفه
دى سياسه
المراقب من دول يبصلى يلاقى البراءه هتفط من عينى
والوداعه المفرطه
والسكينه والهدوء
ومش عارف ولا كلمه
هههههههههههههه
كنا بنشحت فى اللجنه
بس ده كان زمان يعنى
دلوقتى ربنا وبقينا بنشحت بره اللجنه
اوعى تصدقى
انا بهزر
تحياتى لبدياتى

صالح سعيد said...

ساره البحر
يسعدنى طبعا انى قدرت ارسم البسمه
بس انا عايزك تضحكى على الموقف مش تضحكى عليا
انا غلبان
ويسعدنى التواصل معك باذن الله
مودتى وتحياتى

صالح سعيد said...

مدحت محمد
اخويا الصغير وحبيبى
ايه يا عم الكلام الكبير ده
ربنا يكرمك يا مدحت
الموضوع ابسط من كده
الواحد بيفضفض مش اكتر
ودى ذكريات حصلت فعلا
وانتظر قريبا مجموعة بوستات عن شخصيات عرفتهم ملهمش حل كما يقولون
وبشكرك على كلامك الجميل
وزيارتك
تقبل تحياتى

صالح سعيد said...

شيماء
اى نعم البيه كان مستاذن
بس المفروض انه اذن سرى يعنى
مش على عينك يا تاجر
شكرا لمرورك
تقبلى تحياتى

صالح سعيد said...

شيماء سمير
شكرا لاهتمامك ورايك
ويسعدنى التواصل معك ومع جميع اخوتى المدونين والمدونات
تقبلى تحياتى

صالح سعيد said...

منون
ربنا يجعل دعوتك من نصيبى
وسعيد بجد برايك واهتمامك
تحياتى

صالح سعيد said...

كاتب مصرى
انا يسعدنى طبعا تلبية طلبك
وانتظرنى زائرا لمدونتك
تقبل تحياتى

ღϠ₡ღأمير الهدوءღϠ₡ღ said...

هههههههههههههههه
ههههههههههههههههه
ههههههههههههههههه
ههههههههههههههههه
ههههههههههههههههه
هههههههههههههههه
ههههههههههههههه
هههههههههههههههه
ههههههههههههههه
هههههههههههههههههه

يا نهااااااااااااري
لا بجد ذكريات تحفه
هههههههههههههههههه

Empress appy said...

يعنى الراجل يعمل لك خير تقوم توديه فى شجرة هههههههههههههههه
الحمد لله المراقبين عندنا رخمين ومش كانوا بيغششوا وانا اصلا مش بغش وبخاف هههههههههههههه

Unknown said...

السادة أعضاء الحملة الكرام..بيان من إدارة الحملة..تقرر نشر تدوينات خاصة بأعضاء الحملة الكرام تكون غير منشورة على مدوناتهم يتم نشرها على صفحة مدونة الحملة فقط منسوبة لإسم صاحبها..ويمكن للسادة الأعضاء وضع رابط لهذه التدوينات على مدوناتهم..راسلوا الحملة بتدويناتكم على العنوان البريدي التالي:ebrahem.aladawy@gmail.com..كل الود..
أنتظرك

Noha El-arabi said...

انا قريته فعلا و جمييييييييييل اوي
تحياتي

يوميات فنانه مفروسه جداا said...

ههههههههههههههههههههههههد

لا حلوه مستأذن ههههههه دا اكيد الراجل حرم

بس تعرف عملتها مره في ثانوي وحظي راح جاي المراقب قاعد جنبي وانا بقي ايه كنت هموت ولا عارفه احل ولا عارفه اشيل الورقه وفي الاخر حس وعرف راح واخد الورقه مني وقعد يضحك وخلاص ومعرفتش اغش كانت مادة فرنساوي وكانت اعلي ماده جيبتها

مبروك راجل وست ستات ومستنيه العمل الفني اللي هشترك معاك فيه صبي سينارست قول امين انت بقي ههههههه


ملحوظه

ابقي رد بقي علي تعليقي ده السنه الجايه زي دلوقتي كده معلش مشاغل بقي انا مش بحسد انا بقر بس

سلامز

صالح سعيد said...

.»--•ًٍ[Mًٍ®ًٍ.ًٍ¢ًٍâًٍٍَlٍMًٍ]•--«. said...
عقبالك كده لما تكتب ذكرياتك
وابعتلك ضحكه اكبر من دى شويه
مساء الفل
تحياتى

صالح سعيد said...

appy said...
انا بقى ايامها كان قلبى ميت بجد
ودى مكنتش شجاعه منى على اد مهى عدم مذاكره اساسا
مش ناس بتخاف تودى المراقب فى شجره
هههههههههههه
صباح الورد
تحياتى

صالح سعيد said...

كاتب مصري said...
وانا اتشرف طبعا بالانضمام لاى حمله ايجابيه وليها هدف
ان شالله تكون الحمله الفرنسيه
ههههههههههه
بهزر طبعا
انا مبحبش نابليون لانه كرهنا فى الستات
لكن بجد هشوف الايميل ده وابعت مواضيع
يسعدنى التواصل معك
تحياتى

صالح سعيد said...

Noha El-arabi said...
اشكرك بجد على اهتمامك ورايك
واتمنى انى اكون عند حسن ظنكم جميعا
تقبلى تحياتى يا جميل

صالح سعيد said...

يوميات فنانه مفروسه جداا said
امين يا رب تبقى صيى سينا ريست
وتبقى بليه اد الدنيا
ههههههههههه
انا اساسا حتى الان موصلتش لمرحلة انى اقول على نفسى سينا ريست
وده مش تواضع منى بس دى الحقيقه
هى حتى الان هواية ادعمها بالمعرفه والقراءه عن حب
لكن بجد مفيش مانع يبقى فى عمل فنى مشترك لان احساسى انك فنانه بجد
يسعدنى التواصل معك
دمتى بكل خير

سنووايت said...

ههههههههههههه
ذكريات رهيبة
الموضوع جميل جدا
رغم اني مش متخيلة ازاي اقنعت المراقب واضح انه كان قلبه طيب اوي
يارب ما يقراش الموضوع ويفتكر هو كمان

تــــ(حـنة)ــــر said...

طب والله انا مش شايفه انك غلاطان ولا حاجة ... طب دا انت حتى عداك العيب وازح
(هى مش بتتقال كده برضه )
بس انا واخدة على خطري طب يعنى معرفتش تطلع البرشام فى السؤال دة
علشان لما كنت تتمسك تلاقى حاجة تديها للمراقب علشان تهدى اعصابه
ههههههههههه

فزلوكة said...

واضح إن الصدق كان واخد حقه مع حضرتك
لدرجة ودت المراقب فى داهية
يعنى الراجل كتر خيره حب يدخل حضرتك طب فلسفى
حضرتك دخلته مكان تانى خااااالص

بس أهى ذكريات

بالوفيق

rovy said...

يا خبر ابيض اول مره اجى اعلق عندك يكون الموضوع غش ..
دمك خفيف مووووت وبجد ضحكتنى اسلوبك رائع فى الكتابه و سلس وسريع الهضم جدا

تقديرى و تحياتى

rovy

nado said...

تيجى المره دى نغش من بعض ازى نضحك من القلب نغش الامل الّى اتركن على الرف

نغش الحب الّى اتمسك فى لجنة الحياه وهات يضرب
ونغشش للناس ازى تحس بعض


سعيده جدا انى اتعرفت عليك ياصالح وبجداسلوبك رائع يخش القلب بدون مقدمات




تحياتى

R-H-S said...

ياخبر ابيض وديت المراقب في شربه ميه
ليه كدا بس
بس دا تلاقي اكيد من هول الصدمه اللي وقعت عليك

بس جااااااااامد
تحيات شرقاوي

أمل فتحى عزت said...

السلام عليكم بكل الحب والاحترام


ادعوك لمتابعة الحلقة الرابعة من حكاية عمى رمزى وعم عمارة فى الحارة


تعالوا نسمع ونشوف العفاريت بتقول ايه عن الحارة
**********************
يازائر الحارة لقد كتب التاريخ أسمك فى دايرة عمى رمزى لقد تشرفنا بك مع أهل الحارة وخليك معنا نتابع خطط عم عمارة

مع خالص تحياتى

PrInCeSS BeRy said...

صالح ازيك اية الاخبار وتقللى غلبان دة انت ماش اء الله عليك فنان


اما عن البوست الرائع المشكلة بقة انى مبحبش اغش انا كنت ادخل الامتحان اللى اعرفة اكتبة معرفوش اكتب اى كلام واقوم اللى بيحتاج منى حاجة افتح الورقة واسيبها مش شطارة اكيد انى مغشش بس مش عارفة من صغرى مبعرفش اغش ومبحبش اكتب واقوم شعارنا الفشل
هههههههههه


تحياتى يا صالح

zOzO said...

يا سلام عليك

ههههههههههههههههههه

موقف حلو

انا ابن عمي كان تقريبا افظع من كده

بس المشكله انه مش زيك

دا فاشل كان يغش وبرده يعدي بالعافيه
قدرات بقي

هههههههههههههههههههه

ادم المصرى said...

ههههههههههههههههههههههههههههههه

لا يواد جامد مفكر يبنى وضعت الخطه ونفزت وكمان خلتهم تصعب عليهم
ايه ياعم الجمدان ده بس انا مكنتش كدا خالص انا كنت عينى عينك
هههههههههههههههههههه
جامد البوست يمان تقبلى تحياتى ودمت بخير

صالح سعيد said...

سنووايت
بصى حكاية اقناع المراقب دى بتيجى تدريجيا يعنى مش من اول سؤال
رغم اعترافى انه فيه مراقبين مبينفعش معاهم الكلام ده خالص
بشكرك على اهتمامك
دمتى بكل خير

صالح سعيد said...

تمرحنه
حلوة الملاحظه اللى قلتى عليها
بس للاسف انا خلصت تعليم
بس اوعدك بنقل هذه النصيحه للاجيال القادمه
دى امانه ولازم اوصلها
تحياتى

صالح سعيد said...

فزلوكه
برافو عليكى
اهى فعلا ذكريات
واحلى ايام الحياه برغم كل شئ
كفايه ان الواحد كان مخه رايق للتفكير
صدقينى انا ضد انصاف الماضى على الحاضر
لكن الواقع بيقول ان امبارح كان احسن من النهارده
تقبلى تحياتى

صالح سعيد said...

rovy
انا عارف ان دى اول زياره منك لمدونتى المتواضعه
واتمنى انها تكون عند حسن ظنك
ويسعدنى التواصل معك باذن الله
دمتى بكل خير

صالح سعيد said...

nado
صدقينى كلامك الجميل هو اللى دخل قلبى بدون احم ولا دستور
لاننا فعلا محتاجين اللى انتى قلتى عليه
وانا هعتبره اضافه قوية للبوست ده
بشكرك على اهتمامك
تقبلى تحياتى

صالح سعيد said...

جهاد
ازيك يا شرقاوى
كيف حالك
مفيش حد راح فى داهيه ولا حاجه
الموقف عدى بصعوبه لكن عدى الحمد لله
سعيد بتواصلى معك يا شرقاوى
تحياتى

صالح سعيد said...

nado
بس حضرتك مقلتيش نتابعها على اى قناه بالضبط
اصل انا فضلت قاعد ادام اذاعة صوت العرب وملقتش حاجه
ولا المسلسل ده على ميلودى هيتس
يا ريت تحددى

صالح سعيد said...

PrInCeSS BeRy
مصدقك لانه فعلا فى ناس مبتعرفش تغش
وفى ناس الغش عندها موهبه
مش انا طبعا
انا غلبان
انا اخرى شوية دموع كانى بخرط بصل فى اللجنه
بشكرك على اهتمامك ورايك بجد
تقبلى شكرى وتحياتى

صالح سعيد said...

زوزو
ازيك
عامله ايه
ومبروك انك خلصتى امتحانات
بالتوفيق باذن الله
وعشان خاطرك انا ممكن ادى ابن عمتك كورس فى هذا المضمار الصعب
حتى يصبح عنده القدره انه يعدى
واى خدمه يا جميل
تحياتى

صالح سعيد said...

ادم المصرى
ازيك يا عم ادم
مينفعش يا عم يبقى كده عينى عينك
لان كده النجاح هيبقى سرى للغايه
لازم شوية فن يا ابو ادم
مش كده ولا ايه
تحياتى

أية الشقية الشعنونة said...

يا عينى
لا بس جامد وعديت
المهم ان خير تعمل شرا تلقى
المراقب سابك وانتا بلغت
نشلت يا فالح
المهم مبروك نجاحك
هع هع هع هع

ميرا البحر said...

الغش هو اللى مودينا فى داهية يا باشا
بس كنت جيت السنة دى وامتحنت امتحان تفاضل ولا فيزياء ولا تاريخ
وورينى ساعتها ازاى هتغش
مش عشان حاجة
عشان مكنتش هتلاقى حد يغششك لان محدش عارف حاجة
وف النهاية
منهم لله قولوا آمين

بذرة امل said...

الحمد لله انها جت على قد كدة
ما عرفناش حضرتك جبت كام فى الفلسفة
ده سؤال مهم ؟؟؟؟؟؟؟
كان عندى اقتراح بما ان حضرتك كنت قاعد جنب الشباك وماسك ورقة زميلك بتنقل منه
كنت اول ما شوفت رئيس الدور كنت على طول رامى الورقة من الشباك وبكدة تكون تخلصت من أثار الجريمة

صالح سعيد said...

أية الشقية الشعنونة
الف سلامه عليكى من الهعهعه
وانا اللى خلانى عملت كده اللخبطه من هول المفاجاه مش اكتر
لانى مكنتش لاقى مبرر
سلاموز بالموز

صالح سعيد said...

ميرا البحر
ازيك يا جودى
واسكندريه عامله ايه على حسك
وبعدين انا بقول ده كان زمان
كنا لسه صغيرين يعنى
شكرا لاهتمامك يا ميرا البحر
تحياتى

صالح سعيد said...

بذرة امل
بجد مش فاكر انا جبت كام بالظبط فى الفلسفه
لان ده عدى عليه زمن
وانا عندى الزهايمر الفلسفى
لكن المجموع الكلى مفاجاه بجد
ومش هقول عليها دلوقتى لانها عايزه بوست لوحدها
اما اقتراحك ابقى اعمليه انتى لما ربنا يكرمك وتتمسكى
قولى امين
تحياتى

ندا منير said...

طبعا يا استاذ صالح انت لسة مفكرنى بنفسى لانى لسة مخصلة الثانوية
بس انا مكنتش بغش
بس احلى حاجة الذكريات وانك تفتكر كنت ازاى فى ايامك السابقة

ندا منير said...

طبعا يا استاذ صالح انت لسة مفكرنى بنفسى لانى لسة مخصلة الثانوية
بس انا مكنتش بغش
بس احلى حاجة الذكريات وانك تفتكر كنت ازاى فى ايامك السابقة

عالم ماريونت said...

ههههههههه
حد يعمل كدة؟
يعني الراجل يتعاون معاك تودية انت في داهية
بجد دمك خفيف اوي ربنا يوفقك